Kursus iDigital Marketing Strategi

- sæt kunden i centrum og nå jeres mål

Kurset kort: Med et kursus i digital marketing strategi lærer du at arbejde strategisk med jeres digitale marketing og at afstemme jeres digitale indsats med jeres forretningsstrategi. Igennem en styret proces, lærer du at lægge en plan for, hvordan I anvender digitale kanaler til at skabe kundeoplevelser, der er med til at understøtte jeres salg og opnå jeres forretningsmål.  
Del:

Digital marketing strategi handler om igennem vidensindsamling og analyse at skabe sig et overblik over jeres muligheder og taktikker. At afgøre hvilke tiltag der vil skabe mest værdi for jeres virksomhed og at sætte de rigtige mål for hvert tiltag og lægge en struktureret plan baseret på den indsigt I har fået. 

Et kursus i digital marketing strategi giver jer en målrettet og styret proces som sætter jer i stand til at arbejde integreret på tværs af digitale platforme og medier og få maksimal værdi ud af jeres indsats. 

Kurset afholdes løbende

For at kunne tilpasse kurserne til deltagernes behov, afholder vi kurser, når der er nok forhåndstilmeldte. Typisk afholdes kurset kvartalsvis.

Du kan uforpligtende forhåndstilmelde dig i formularen nedenfor. Når der er nok tilmeldte til at garantere afholdelse, bliver alle deltagere kontaktet, så vi kan koordinere den bedste dato for jer.

Adresse:

ActOn-CPH
Helsingørsgade 52A
3400 Hillerød

Kurset afholdes i det kreative kontormiljø hos ActOn CPH midt i Hillerød. Der er nem adgang til parkering og offentlig transport.

Kontakt os endelig med spørgsmål eller forespørgsler her

Pris og tilmelding:

Pris pr. deltager: kr. 4.995,-
Gruppe pris (max 8 deltagere): kr. 31.968,-

Tilmeld dig

Alle priser er eks. moms.

Du kan anmode om en gruppetilmelding i tilmeldingsformularen her

Option: Som et supplement til et kursus i digital marketing strategi kan kurset kombineres med et sparringsforløb, hvor I får tilknyttet en af vores digitale strateger i forløbet med at udvikle en digital marketing strategi. Skriv gerne i kommentarfeltet under tilmeldingen, hvis I ønsker at blive kontaktet angående et sparringsforløb. 

Hvorfor skal du deltage?

Vi møder mange virksomheder, hvor hjemmesiden er live, nyhedsbrevene sat op, Facebook siden er i luften og der er købt digitale bannerannoncer for overraskende summer, men hvor man ikke synes at man får nok ud af indsatsen. De spørgsmål, der ofte står tilbage er typisk: Hvordan udnytter vi vores digitale tilstedeværelse optimalt? Er vi tilstede de rigtige steder? Gør vi overhovedet det rigtige? Får vi nok ud af vores kampagnebudget? Og er det overhovedet pengene værd? 

Der er i danske virksomheder et enormt behov for at kunne måle og efterprøve effekten af digital marketing.  Derfor er det helt afgørende at have digitale kompetencer blandt medarbejderne og det hele starter med en digital marketing strategi. 

Hvad lærer du på kurset?

Vi prøver at tilpasse kurset til deltagerne fra gang til gang og skabe en lærerig og dialogbaseret tilgang til at udvikle en digitalstrategi. Vi begynder typisk med relationen imellem forretningsstrategi og digital marketing. Dernæst gennemgår vi, hvordan du sætter mål for forskellige digitale kanaler og hvornår de fungerer bedst. På kurset introduceres du også for et framework som skaber rammen for jeres digital marketing strategi. Kurset gennemgår metodisk den viden som er nødvendig at indsamle og hvordan i skaber samspil imellem jeres forretningsmål og digitale mål. Du får adgang til en præsentationstemplate som strukturerer jeres digital strategi efterfølgende.

Du lærer at svare på spørgsmål såsom: 

  • Hvordan arbejder vi målrettet med digital markedsføring? 
  • Hvordan opsætter vi relevante mål pr kanal? 
  • Hvordan får vi overblik over kunderejsen? 
  • Hvordan prioriterer vi et stramt digitalt marketingbudget? 
  • Hvor får vi som virksomhed mest ud af at være tilstede? 
  • Hvordan binder vi forskellige medier og platforme sammen? 
  • Hvordan får vi mest værdi ud af det indhold vi udvikler? 

Hvad får din organisation ud af kurset?

De fleste danske virksomheder anerkender, at de har stort behov for at øge deres digitale viden og kompetenceniveau. Et kursus i digital marketing strategi er en investering i at udvikle virksomhedens medarbejderes digitale kompetencer, er dermed en investering i jeres konkurrenceevne. I får værktøjerne til at skabe en optimeret og målrettet digital marketingplan, som både kan synliggøre jeres indsats og hjælpe jer med, at planlægge jeres digitale markedsføring.

Agenda for dagen

Kurset er en kombination af præsentation, dialog og aktiv deltagelse. I løbet af dagen får du en grundig indførelse i, hvad en digital marketing strategi indeholder og du modtager en struktureret guide til at udarbejde en digital marketing strategi. Agendaen varierer alt efter deltagerne, men vi kommer som minimum rundt om punkterne nedenfor. 

  • Morgenkaffe og præsentation af deltagerne 
  • Den digitale strategis relation til forretningen 
  • Gennemgang af digitale kanaler og deres værdi 
  • Introduktion til framework 
  • Intern analyse 
  • Kunderejser, touch points og personaer 
  • Konkurrentanalyse og benchmarks 
  • Sæt gode mål og skarpe KPI'er 
  • Frokost 
  • Kanalstrategi 
  • Content tilgang 
  • Social Media tilgang 
  • Integration til offline 
  • Afrunding og netværk 
  • Evaluering

Hvem er kurset for?

Kurset er for marketing medarbejdere og marketing chefer der har overordnet ansvar for virksomhedens forretning og digitale indsats. Du har ansvaret for virksomhedens digitale marketing strategi og har brug for øget viden omkring samspillet imellem jeres forretning og digitale kanaler. 

Feedback fra tidligere deltagere

Tilmelding til Kursus i digital marketing strategi

Vi har aldrig mere end 8 deltagere på et kursus. Det er din sikkerhed for, at der er tid til din læring og dine spørgsmål. Ved at udfylde og sende formularen, anmoder du om en plads på kurset. Du modtager en bekræftelse på din forhåndsreservation, når den er godkendt og vil kort tid efter modtage mere information.

Kursus i digital strategi

Praktisk information

Parkering

Der findes gratis parkering i forbindelse med kursusstedet.

Offentlig transport

Bus 301, 302 og 307 kører lige til døren fra Hillerød Station.

Afmelding, sygdom og udeblivelse

Ved afmelding, sygdom og udeblivelse henvises til vores salgs- og leveringsbetingelser

Ofte stillede spørgsmål

For at sikre kvaliteten og tid til den enkelte er der maksimalt 8 deltagere på et kursus. Ved kurser med færre end 4 deltagere forbeholder vi os retten til at flytte og slå kurser sammen.

Hvis de har erfaring med digital strategi og I foretrækker at de gennemfører den for jer, så har I ikke behov for dette kursus. Hvis I selv ønsker at tage styringen og lægge jeres strategi eller I vil være klædt på til at sparre med jeres bureau og måske udfordre deres tilgang, så kan det stadig godt være en god idé at deltage på kurset.

Typiske deltagere på vores kursus i digital marketing strategi er marketing chefer eller digitale marketing managers som har ansvaret for at sikre maksimal værdi fra digitale kanaler. Vi møder også direktører og ejerledere som ønsker at opkvalificere deres viden omkring digitalisering og samspillet med deres forretning.

Kurset giver en grundlæggende og grundig introduktion, så forudgående forberedelse bør ikke være nødvendig.

Det er dog nødvendigt at du har gjort dig tanker omkring, hvorfor I har behov for en digital strategi, har et godt overblik over jeres kunder og konkurrenter, samt jeres forretningsmål på kort, mellem og langt sigt.

Vi går meget op i at deltagerne får det maksimale ud af hvert kursus. Derfor forventer vi aktiv og konstruktiv deltagelse. 

Inden deltagelsen modtager du et link til et spørgeskema, som giver os indsigt i behov og mulighed for at tilpasse dagens undervisning til deltagerne. Det er vigtigt at spørgeskemaet udfyldes i god tid inden dagen.

På dagen er forplejning i form af kaffe, the, vand og frokost inkluderet. Der er adgang til wifi. Har du særlige behov, må du meget gerne skrive det i kommentarfeltet, når du tilmelder dig.

Har du spørgsmål? 

Vi er her for at hjælpe, så har du spørgsmål eller vil du være sikker på at dette kursus er rigtigt for dig og din organisation, så kontakt os endelig.

Del: